Гімн БДЮТ "Дивоцвіт":


Email FB YT Фото
Головна сторінка Новини Розклад роботи гуртків Національно-патріотичне виховання  Фінансова діяльність ОБЖД Стоп-булінг

Інші навчальні заклади м. Бориспіль

Звіт директора БДЮТ

Звіт директора за 2022–2023 навчальний рік

Бориспільський будинок дитячої та юнацької творчості “Дивоцвіт” Бориспільської міської ради (Бориспільський БДЮТ “Дивоцвіт”) є комплексним закладом позашкільної освіти створеним 01.09.1984 року.

Головною метою діяльності Бориспільського БДЮТ «Дивоцвіт» є надання якісних освітніх послуг в галузі позашкільної освіти та виховання особистості, патріота, лідера, інноватора, здатного успішно вирішувати життєві проблеми.

Основними завданнями закладу є: реалізація державної політики в галузі освіти, створення умов для задоволення потреб у додатковій освіті, в сфері художньої творчості, допомога у професійному самовизначенні; виявлення, розвиток і підтримка юних талантів, стимулювання творчого самовдосконалення дітей і юнацтва, організація змістовного дозвілля учнів та молоді.

Пріоритетними напрямами роботи є:

  • створення комфортного середовища в гуртках з урахуванням інтересів і запитів усіх учасників освітнього процесу;
  • забезпечення оптимальних умов для розвитку й самореалізації кожного вихованця;
  • розвиток науково-педагогічного потенціалу, удосконалення освітньої та інноваційної діяльності закладу;
  • відкритість та інформаційна доступність.

Відповідно до перспективного плану розвитку Бориспільського БДЮТ «Дивоцвіт», щороку адміністрація закладу працює над розвитком та оновленням матеріально-технічної бази.

Протягом 2022-2023 навчального року були придбані предмети, матеріали, обладнання та інвентар за рахунок бюджетних коштів:

  • Господарчі матеріали - 13695,00
  • Матеріали для гурткової роботи - 8400,00
  • Нагороджувальна атрибутика - 2570,54
  • Спец взуття (чоботи, туфлі) - 63600,00
  • Канцтовари - 6536,64
  • Вода питна - 4840,00
  • Матеріали для ремонту - 2967,50
  • Фарба - 7677,00
  • Всього на суму - 110286,68

Послуги оплачені за рахунок бюджетних коштів:

  • Інтернет - 3594,00
  • Спостереження за станом пожежної сигналізації - 5760,00
  • Послуги охорони - 3360,00
  • Всього на суму – 20114,00

Придбання за рахунок коштів Благодійного фонду «Дивоцвіт Борисполя»

Термін придбанняНайменуванняСума, грн.
ЛипеньПридбання лікарських препаратів для медичних аптечок1659.50
ВересеньПридбання: переносок електричних, фонариків, комп’ютерного фільтру; мили господарського, флешок, паперу фоамірану, батарейок, анкер3680
ЖовтеньТаблички вивіски у зв’язку з перейменуванням закладу3276
Матеріал для роботи в укритті, господарчі товари3715
Ноутбук15000
ЛистопадДошка для роботи з дітьми особливими потребами450
Ремонт твіттера900
ГруденьЕлектротовари для підключення генератора1176.90
Радіатори біметалеві та комплектуючі для ремонту опалювальної системи у додатковому приміщенні вул. Глібова, 129400
СіченьМатеріали для освітлення навчальних кабінетів №1, 2, 4, 6, 1220585.89
ЛютийСплата за обробку даних та формування кваліфікаційного сертифікату відкритого ключа594
БерезеньПридбання проточного водонагрівача700
КвітеньПридбання ноутбуку17000
Придбання дерев’яних яєць448
ТравеньПридбання запрошень до концертних програм ювілею Народного хореографічного ансамблю «Радість»1500
Основи для сіток2905
Рекламна конструкція з банером3200
Оплата доставки НОВА ПОШТА328

Матеріально-технічне забезпечення закладу відповідає сучасним вимогам до організації освітнього процесу. Бориспільський БДЮТ «Дивоцвіт» підключений до мережі Інтернет, комп’ютер є невід’ємною частиною робочого місця не тільки директора, заступників та методистів, але й кожного педагога.

В закладі позашкільної освіти навчаються діти віком від 4 до 21 року.

Кількість дітей, охоплених гуртковою роботою в Бориспільському БДЮТ «Дивоцвіт» у 2022-2023 навчальному році, становила 1803 вихованців, 15 % від загальної кількості учнів шкіл територіальної громади. З них дітей дошкільного віку 402, молодшого шкільного віку 702, середнього віку 446, старшого шкільного віку 253.

В освітньому закладі сформовано 146 груп, 43 гуртки. 864 дітей навчаються у 61 групі початкового рівня, 603 дітей у 47 групах основного рівня та 336 дітей у 26 групах вищого рівнів:

  • художньо-естетичний напрям – 86 груп, 1032 вихованців;
  • науково-технічний напрям – 8 груп, 107 вихованців;
  • еколого-натуралістичний напрям – 1 група, 15 вихованців;
  • дослідно-експериментальний напрям – 2 групи, 20 вихованців;
  • соціально-реабілітаційний напрям – 5 груп, 60 вихованців;
  • гуманітарний напрям – 44 групи, 569 вихованців.

Освітній процес в закладі позашкільної освіти здійснюють 49 педагогічних працівників (7 сумісників), 12 мають почесні педагогічні звання «керівник гуртка - методист», 3 - Відмінники освіти України, 1 - педпрацівник нагороджений Нагрудним знаком МОН України ім. В.Сухомлинського.

Навчально- методична робота

Педагогічний колектив Бориспільського БДЮТ “Дивоцвіт” у 2022-2023 навчальному році працював над єдиною методичною темою: «Застосування інноваційних інструментів для формування необхідних компетенцій вихованців в ЗПО», що відповідає вимогам сучасності.

Відповідно обраної теми керівники гуртків закладу пройшли дистанційні навчання від МОН за програмою «Цифрові інструменти Google для освіти» та отримали 3 сертифікати з базового, 14 з середнього та три з вищого рівнів.

В закладі позашкільної освіти розроблена стратегія розвитку національно-патріотичного виховання «Патріотичний вектор розвитку і змін Бориспільського БДЮТ «Дивоцвіт» та функціонує школа «Антисуржик» з удосконалення мовленнєвої культури педагогів.

На базі Бориспільського БДЮТ «Дивоцвіт», проведена міська конференція для методистів та керівників гуртків закладів позашкільної освіти «Впровадження ідей національно-патріотичного виховання В.Сухомлинського в роботу закладу позашкільної освіти».

Педагогічні працівники Бориспільського БДЮТ «Дивоцвіт» в 2022-2023 навчальному році були активними учасники професійних конкурсів:

  • Тименко Н.І., керівник Зразкової творчої студії «Чабрець» та Артамкіна В.В, методист - переможці обласного конкурсу віртуальних науково-методичних розробок з художньо-естетичного напрямів позашкільної освіти в номінації «Творчі проєкти»: з проєктом з профорієнтації «Сходинки до майстерності». Бодашко О.Ю., керівник гуртка «Арт-майстерня» в номінації «Дистанційне заняття»: дистанційне заняття «Обереги – прадавні символи-захисники Українців».
  • Рассоха В.В., керівник гуртка «Юний дослідник» - переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти в номінації: «проекти, сценарії масових заходів із еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти».
  • Бодашко О.Ю., керівник гуртка «Арт - майстерня» та Лутфулліна А.В. керівник Зразкової студії образотворчої діяльності «Райдуга» - переможці відкритого конкурсу професійної майстерності педагогів закладу позашкільної освіти “Сучасне заняття гуртка «МАЙСТЕРність. ІнноваціЯ».

За результатами атестації підтвердили раніше присвоєне педагогічне звання «керівник гуртка - методист» 3 педагогічних працівника: Ілляш Інна Іванівна, Войціщук Надія Афанасіївна керівники гуртків розвитку дитини і підготовки до школи «Пізнайко», Тименко Наталія Іванівна, керівник Зразкової творчої студії «Чабрець».

Одним із пріоритетних напрямів методичної роботи закладу є робота з молодими педагогами.

Здійснювались групові, індивідуальні консультації з питань організації, проведення освітнього процесу з вихованцями, засідання з молодими спеціалістами. З метою підтримки молодих та малодосвідчених керівників гуртків, створення умов для їх самореалізації, сприяння професійному становленню, організована робота наставників з числа кращих досвідчених педагогів відповідного фаху для надання методичної допомоги педагогам початківцям. Робота в парах (наставництво):

  • Петренко Т.В. - Лутфулліна А.В.;
  • Колупайло М.Ю. - Пилипчук Н.В.;
  • Новоселецька Я.Е. - Вишняк О.О.;
  • Холод В,О. - Хижна І.А.;
  • Міщенко А.М. - Тименко Н.І.;
  • Шевчук Т.А. - Рассоха В.В.

Традиційно проведений місячник молодого педагога, в рамках якого відбулись: відкриті заняття, взаємовідвідування занять, самоаналіз заняття молодим керівником гуртка та аналіз заняття наставником та адміністрацією закладу. Професійному зростанню молодих педагогів сприяла і проведена педагогічна вітальня «творчий портрет керівника гуртка 2023», учасниками якої були надзвичайно талановиті педагоги Петренко Ю.М. та Лутфулліна А.В.

Педагогічні працівники освітнього закладу брали активну участь в методичних заходах обласного та всеукраїнського рівнів:

  • в обласному івент-кластері ART-покоління Київщини (театральний профіль) (Тименко Н.І);
  • в обласному семінарі «Ефективна система професійного розвитку педагогів: мотивація, ресурси, командна співпраця» в рамках обласного кластера «MetodLab: майданчик професійної майстерності» (Рассоха В.В.);
  • в обласному методичному аукціоні для заступників директорів та методистів комплексних закладів позашкільної освіти «Педагогічний дизайн: як організувати якісний освітній процес у закладах позашкільної освіти» (Рассоха В.В.);
  • у Всеукраїнському освітньо-інноваційному проекті «Марафон музично-оздоровчих проектів» (Вишняк О.О.);
  • в обласній педстудії для фахівців ІРЦ, педагогічних працівників закладів освіти, які здійснюють інклюзивне навчання з теми: «Партнерство в інклюзії як умова здобуття якісної освіти дітьми з особливими освітніми потребами» (Демченко Л.Д.);
  • у круглому столі «Актуальні питання позашкільної освіти в умовах війни» (Петренко Ю.М.).

Науково-методична робота в закладі спрямована на підтримку ділового тонусу педагогів, розвитку їх творчого потенціалу та на досягнення позитивних результатів освітнього процесу.

Навчально-виховна робота

Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу, а зараз, в умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити. Усе, що відбувається зараз – виклик для освітян, для вчителів та учнів. Звісно, постає питання: як саме працювати просто зараз, як розставити акценти?

Найважливішими напрямами виховної роботи зараз мають стати:

  • психологічна та емоційна підтримка учнів;
  • навчання правил поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога тощо);
  • адаптація та підтримка учнів-ВПО;
  • розвиток критичного мислення та медіаграмотності;
  • національно-патріотичне виховання.

Створення безпечного освітнього простору - одне з головних завдань, яке стояло перед адміністрацією Бориспільського БДЮТ “Дивоцвіт” перед початком навчального року. Як захистити дітей та педагогів? Як навчити вихованців і батьків не боятися, а бути відповідальними? Як забезпечити реалізацію навчального плану в умовах повітряних тривог та відсутності світла?

Адміністрацією були вироблені алгоритми поведінки учасників навчально-виховного процесу під час повітряних тривог. В тимчасовому укритті ми навчились проводити і заняття, і свята, і репетиції. Навчились працювати в періоди відключення електроенергії. Помічниками стали ліхтарі, світлодіодні стрічки, акумулятори. Під час свят використовували павербанки, безпровідні колонки.

З дітьми проводились бесіди, пояснення. Перші спуски в укриття супроводжувались розповідями про казкове таємниче місце, яке допоможе бути в безпеці. Створили “Школу безпеки” на Ютуб-каналі, підготували лялькові вистави , зробили світловідбиваючі елементи на одяг. Наприкінці весни всі вихованці молодшого шкільного віку пройшли “Безпечний квест”/ правила дорожнього руху, пожежної безпеки, екологія, отруйні ягоди-гриби. Працівники БДЮТ “Дивоцвіт” пройшли навчання з т/безпеки та охорони праці, здали екзамен.

З метою недопущення сторонніх в заклад були організовані чергування адміністрацією закладу. Встановлена тривожна кнопка. Можна сказати, що для нас, закладу, який розміщений прямісінько в центрі міста, безпека - понад усе.

Тепер, в умовах повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, вже ні в кого не викликає сумнівів той факт, що зараз ми маємо приділити особливу увагу національно-патріотичному вихованню. Саме тому надзвичайно важливим є проект виховної роботи “Патріотичний вектор”, одним з завдань якого є культивування кращих рис української ментальності, популяризація народних традицій, обрядів.

Кожен день в Бориспільському БДЮТ “Дивоцвіт” розпочинається Гімном та вшануванням пам”яті всіх загиблих хвилиною мовчання. Виховуємо маленьких українців словом, традиціями, звичаями.

Для дошкільнят були проведені: “Осінній квест”, “День укр.писемності і мови”, новорічні свята з янголятами та св. Миколаєм, фестиваль колядок і щедрівок, “День рідної мови”, свято Весни, Великодні свята, парад вишиванок, випускні і звітні свята. І все це - використовуючи кращі зразки народної творчості.

Один з напрямів “Патріотичного вектора” - формування мовленнєвої культури учасників навчально-виховного процесу.

Працювала “Школа антисуржик” для педагогів, проводились інтелектуальні ігри для викладачів і дітей. До дня рідної мови реалізувався цілий проєкт - художники малювали листівки до дня мови, вокалісти виконували красиві українські пісні, дошкільнята хизувались знаннями віршів, скоромовок, прислів”в, загадок і приказок.

Уся виховна робота в Бориспільському БДЮТ “Дивоцвіт” побудована за принципом україноцентризму. Всі заходи проводимо виключно українською мовою, всі культурно-просвітницькі заходи мають національно-патріотичне спрямування.

Зараз діти найбільше потребують підтримки та розуміння, можливості для навчання та творчого розвитку. Тому з величезною радістю ми відновили концертні програми наших неймовірних творчих колективів. З дотриманням всіх протиепідеміологічних вимог та вимог воєнного стану.

Першим став осінній мистецький фестиваль. Потім “Великий Різдвяний концерт” в міському Будинку культури. Він, мабуть, запам’ятався найбільше. Адже за останні два роки вперше був живий зал, глядачі та неймовірні емоції. Провели “Весняний концерт”, куди були запрошені жінки-волонтери, концерт до Дня матері, До дня сім’ї, До Міжнародного дня захисту дітей, який ми змогли провести 8 червня. І, звісно, ювілейні концерти Народного хореографічного ансамблю “Радість”.

Наші діти - неймовірні. І сьогодні їм, як ніколи потрібна допомога дорослих. Ми пишаємось своїми вихованцями, які неодноразово ставали переможцями різних конкурсів, фестивалів, виставок, як очного, так і дистанційного форматів. Особливої уваги заслуговують юні художники та вихованці гуртків декоративно-вжиткового відділів та їх куратор, методист Бодашко О.Ю.

235 перемог отримали вихованці нашого закладу в 2022-2023 н.р.:

Міські конкурси
    І - 22, ІІ- 12, ІІІ- 20
    Всього: 54

Обласні конкурси
    І - 3, ІІ - 11, ІІІ- 7
    Всього: 21

Всеукраїнські конкурси
    І - 46, ІІ - 35, ІІІ- 23
    Гран-прі - 8
    Всього: 112

Міжнародні конкурси
    І - 19, ІІ -19, ІІІ - 6
    Гран-прі - 4
    Всього: 48

Вимогою часу стало створення і робота Волонтерського хабу. І при світлі, і при ліхтарях наші діти та викладачі малювали, писали, робили обереги та ляльки-мотанки, янгеликів, калинки з бісеру, вишиванки-обереги, окопні свічки, плели захисні сітки. Приносили гуманітарну допомогу, одяг, іграшки, продукти. Остання допомога -постраждалій Херсонщині. Проводимо ярмарки, майстер-класи. І все для того, щоб допомогти нашим людям, зігріти любов'ю і теплом наших захисників.

Ми є одна велика родина. Тому в травні 2023 року відновили сімейний фестиваль, в якому беруть участь всі вихованці, педагоги і батьки нашого закладу. Також започаткували відкритий фестиваль-конкурс дитячої творчості “В родинному колі”, який, впевнені, буде набирати обертів і популярності. Адже тільки разом, тільки гуртом ви зможемо все. Разом до Перемоги.

Підсумки роботи психологічної служби

Протягом року здійснювався психолого-педагогічний супровід освітнього процесу щодо набуття учнями життєво важливих ресурсів, таких як:

  • пошук ресусів і формування резильєнтності;
  • подолання станів тривожності та невпевненості;
  • розвиток асертивної поведінки;
  • особливості дистанційного навчання;
  • набуття необхідного соціального досвіду;
  • навичок комунікації та засобів спілкування в групі;
  • розвиток уяви та творчих здібностей.

Проводилась профілактична робота з дітьми за напрямками:

  • формування та вдосконалення комунікативних навичок, вміння працювати в команді;
  • звільнення від психологічних комплексів та переживань за рахунок формування впевненості у собі, власних силах;
  • розвиток емоційного інтелекту.

Аналіз консультативної роботи

Для батьків проведено бесіди наступної тематики:

  • особливості психофізіологічного розвитку дошкільнят;
  • емоційна нестабільність;
  • самооцінка дошкільника, від чого залежить?
  • особливості виховних впливів в родині.

Аналіз корекційно-розвиваючої роботи

У навчальному закладі потребували психологічної допомоги:

  • діти з особистісними проблемами ( тривожність, страхи, труднощі у спілкуванні з однолітками , психосоматичні прояви, агресія);
  • діти з особливими потребами.
Корекційно-розвиваюча робота здійснювалася з допомогою:
  • використання методів арт-терапії (піскова терапія, ліплення, малюнок);
  • дихальних та тілесних вправ;
  • інтеграції позитивних та негативних сторін особистості, підвищення самооцінки;
  • психологічних ігор – навчання адекватно проявляти свої негативні та тривожні почуття.

Індивідуальною діагностикою охоплено 38 вихованців, груповою - 220, індивідуальне консультування – 40 вихованців, групове – 99, корекційна індивідуальна робота проводилася із 24 вихованцями, групова – із 97, навчальною діяльністю проводилася із 6 вихованецями, проведено тренінги, ділові ігри, просвіта із 114 вихованцями.

З педагогами БДЮТ “Дивоцвіт” проведені цикл занять з елементами тренінгу «Пошук ресурсів», «Подолання тривожності методами арт-терапії», протягом року велася профілактична робота у вайбер-групі.

Для вихованців старшого дошкільного («Мозаїка») та середнього шкільного віку («Чабрець») з метою покращення самопізнання та самоусвідомлення проведено цикл занять «Розвиток емоційного інтелекту». З вихованцями середнього шкільного віку («Веселочка, «Чабрець») проведено заняття з елементами тренінгу «Формування навичок ефективної взаємодії» на яких вдосконалювалися навички співпраці у команді; Для старшокласників шкіл громади проведений цикл з чотирьох тренінгових занять з протидії булінгу «Не будь байдужим» та цикл з чотирьох занять «Школи ігротехніків».

Проводилось діагностування процесів пам’яті, мислення, логіки, уваги, уяви, моторики вихованців гуртка раннього естетичного розвитку «Пізнайко»,поновлювалась інформація для батьків на сайті БДЮТ «Дивоцвіт».

Проводилися заняття у гуртку «Повір у себе», займалося 6 дітей з особливими потребами. Діти з діагнозами: порушення психологічного розвитку з порушенням формування експресивної мови, дизартрія, логоневроз, неврит слухових нервів зі слухопротезуванням. На заняттях розвивалися концентрація, розподіл та переключення уваги, уява, мислення, удосконалювалися рухи та сенсорно-моторний розвиток, відновлювалася емоційна рівновага.

Психолог пройшла навчання «Цифрові інструменти GOOGLE для освіти», на платформі PROMETHEUS курс «Травматичний досвід і ПТСР: інструментарій для психолога», «Навчання технік зцілення для батьків, осіб, що їх замінюють та спеціалістів, які працюють з дітьми» та пройшла навчання обласної педагогічної студії з теми «Партнерство в інклюзії як умова здобуття якісної освіти дітьми з особливими освітніми потребами», з усіх перелічених видів навчання отримала сертифікати. Також пройшла курс фахової кваліфікації «Сучасні практико-орієнтовані технології у роботі практичного психолога» при КОІПОПК.

Робота Дитячої громадської організації «Асоціація учнівського самоврядування міста Борисполя»

ДГО «Асоціація учнівського самоврядування» (далі – АУС) створено в січні 2007 року, зареєстровано організацію 14 липня 2011 року. Координатори Асоціації - Тименко Наталія Іванівна, Міщенко Анна Максимівна. Останні роки до роботи ДГО АУС долучились представники освітніх закладів старостинських округів. Таким чином, членами лідерської організації є представники 15 освітніх закладів.

Заходи, які проводила ДГО «АУС» протягом 2022-2023 навчального року, можна поділити на такі категорії: планування роботи, тренінги, ініціатива лідерів, національно-патріотичні закоди. Річний план роботи затверджували на загальній координаційній раді, яка проходила за участю педагогів-організаторів, а також голів та заступників шкільних парламентів. Щомісячно відбувалася й «Рада лідерів», на якій обговорювалися плани та заходи на місяць.

Також цей навчальний рік запам’ятається тренінгами:

  • «New leader».
  • «Скажемо БУЛІНГУ – НІ!».
  • Тренінги для ігротехніків пришкільних таборів.

Ініціатором проведення проекту «New leader» була голова АУС Олександра Масоха. Ідея полягала в тому, щоб бути лідерами не тільки на навчанні, роботі тощо, а й в повсякденному житті: поважати та підтримувати один одного, вивчати манери, бути «екологічною людиною», обізнаною та свідомою. Інші два цикли тренінгів проводили з допомогою психолога Демченко Л.Д.

Одним із досягнень можна вважати створення «Дебатного клубу»,який започаткували самі лідери. Учні розвивали свої здібності красномовлення, вміння відстоювати власну думку, вчилися формувати її та доносити до загалу, а також за рахунок цікавих та неординарних тем лідери здобували інтелектуальні знання під час підготовки до дебатів. І як результат – нові лідери, нові обличчя, нові досягнення.

«Дебатний клуб» - не єдина ініціатива лідерів. Були проведені такі заходи:

  • Екологічні акції.
  • «Школа лідерів».
  • «Ліга сміху».
  • «Я - Лідер».
  • Обмін досвідом.
  • «В гості до директора».

Деякі з них є вже щорічною традицією, якій нові лідери завжди надають новий подих, але в цьому списку є ще нові проекти, які успішно стартували, тому можливо також перетворяться на традицію.

Особлива увага приділялась національно-патріотичним заходам. Всі вони спрямовані на вивчення історії України, її культури, свят та обрядів, а також вшануванню пам’яті усіх загиблих, які боролися за свободу та незалежність нашої країни. Сучасні діти і дорослі мають бути надобізнані в цих питаннях, тож наші лідери розуміють та сприяють цьому.

  • День Соборності України.
  • Віче до Дня пам’яті Героїв Небесної сотні.
  • Віче до Дня Гідності і свободи.
  • Гра-програма «Я люблю Україну».
  • Патріотичні конференції «Герої серед нас».

В усіх цих заходах брали безпосередню участь лідери АУС як учасники, і як організатори.

За цей рік хотілося б відзначити активну участь в міських проектах та заходах ДГО «АУС» такі ліцеї: Бориспільський ліцей «Патріот», Бориспільський ліцей «Лідер», Бориспільський академічний ліцей ім.А.Федорчука, Кучаківський ліцей ім.гетьмана Івана Сулими та Іванківський ліцеї.